چند پيشنهاد براي تفريح‌هاي كم‌هزينه

۴ بازديد

چند پيشنهاد براي تفريح‌هاي كم‌هزينه

تفريح كم‌هزينه و گذراندن اوقات فراغت زماني كه با كمبود بودجه مواجه هستيد، شايد در نگاه اول كار مشكلي به نظر برسد. بااينرا به خاطرداشته باشيد كه شادي، الزاماً به ميزان پولي كه داريد، نيست. شادي حقيقي آن است كه زمانتان را با خوشحالي و با انجام دادن به كارها و افرادي كه دوستشان داريد، بگذرانيد.

پيشنهاد‌هايي كه درباره تفريح كم‌هزينه در اينجا به شما مي شود، نه ‌تنها در صرفه‌جويي مالي كمك قابل توجهي مي كنند، بلكه سادگي و خوشحالي را هم به زندگي‌تان به ارمغان مي‌آورند. تفريح‌هاي ارزان و كم‌هزينه، در مديريت زندگي با بودجه محدود، نقش مهمي دارند.

1. رويدادها و مراسم محلي را پيگيري كنيد

سازمان‌ها و مؤسسات محلي معمولاً به‌طور مرتب، فهرستي از رويدادهاي عمومي را كه در آينده نزديك برگزار خواهند شد، منتشر مي‌كنند. اين رويدادها مي‌تواند شامل تئاتر، فستيوال‌هاي هنري، جشن‌ها و مراسم مختلف باشد. اين رويدادها با توجه به عمومي و دولتي بودن بسيار مناسب و كم هزينه  هستند. بنابراين مي توانيد آن ها را به عنوان تفريحي كم هزينه و مناسب انتخاب كنيد.

2. از فرصت ورودي‌هاي نيم‌بها نهايت بهره را ببريد

ورودي بسياري از سينماها و ساير مراكز فرهنگي، در روزهاي خاصي از هفته، نيم‌بهاست. پس چك كردن اخبارهاي مختلف در مورد اين تخفيف ها مي توانيد از اين ورودي هاي نيم بها استفاده كنيد.

3. پياده‌روي كنيد

پياده‌روي به‌عنوان يك تفريح سالم و مناسب و البته كم هزينه محسوب مي شود كه در بسياري از مواقع تفريحي ساده و دم دستي انگاشته مي شود. اما مطمئن باشيد كه لذت قدم زدن، بالأخص همراه با فردي كه دوستش داريد، مي‌تواند تأثير بسيار خوبي بر روحيه و جسم شما داشته باشد.

4. كمد شخصي‌تان را مرتب كنيد

مرتب كردن گنجه‌ها و كمدهاي شخصي به زندگي تان نظم دوباره مي بخشد و همچنين گاهي با ديدن وسايل قديمي خطرات شيريني براي شما تداعي شود.

5. بخوابيد

يكي از تفريحات سالم خوابيدم است كه نه يك تفريح ارزان بلكه كاملا رايگان است. باور كنيد گاهي براي آنكه خوشحال باشيد، لازم به تفريحات لاكچري نيست گاهي با همين خوابيدن بهترين حس خوشحالي را داريد.

6. بازي‌هاي روميزي را امتحان كنيد

بازي‌هاي روميزي مثل منچ، شطرنج، جاليز و ... علاوه بر آنكه گزينه‌هاي بسيار خوبي براي يك تفريح كم‌هزينه هستند،بلكه شما اين فرصت را داريد تا زمان شادي را با خانواده سپري كنيد.

7. به پارك برويد

اگر پارك رفتن برايتان به يك خاطره دور تبديل شده، اين تفريح ارزان را مجدداً احيا كنيد. دوباره به مانند يك كودك وسايل پارك را سوار شويد و بي دغدغه بخنديد و كودك درون خود را زنده نگه داريد.

8. طبيعت‌گردي كنيد.

طبيعت‌گردي به‌عنوان يك تفريح كم‌هزينه، مي‌تواند جايگزين بسيار خوبي براي مسافرت‌هاي طولاني و گران‌قيمت باشد. حداقل در ماه يك روز را براي خود مشخص كنيد كه به دامن طبيهت برويد و انرژي لازم را براي يك ماه كاري دريافت كنيد.

9. به شكار يا ماهيگيري برويد.

شكار و مخصوصاً ماهيگيري، فعاليت‌هايي بسيار مفرح و حتي اعتيادآور هستند! پس حتماً روي آن‌ها به‌عنوان يك تفريح ارزان تمركز كنيد. اما به اين نكته توجه داشته باشيد كه كه تفريح شما نبايد آسيبي به طبيعت وارد كند!

10. آشپزي كنيد

ممكن است كه كمبود بودجه  به شما اجازه صرف يك شام لاكچري در بيرون از خانه را ندهد،اما به اين معنا نيست كه نمي‌توانيد سبك خاص خودتان در آشپزي را داشته باشيد. روي آشپزي به‌عنوان يك تفريح ارزان، وقت بيشتري بگذاريد و با پخت غذاهاي جديد آن را تبديل به يك تفريح مفرح كنيد.

11. به موسيقي گوش دهيد

گوش دادن به موسيقي، در اوقات فراغت مي تواند به عنوان يك تفريح رايگان و شاد به حساب آيد و تاثير بسزاي در آرامش روح شما دارد.

12. اپليكيشن‌ها و نرم‌افزارهاي رايگان را دانلود كنيد

امروزه با پيشرفت تكنولوژي مي توانيد نرم‌افزارهاي تفريحي و بازي‌هاي رايگان زيادي را دانلود كنيد و با استفاده از آن‌ها ساعت‌ها سرگرم شويد.

13. بازي زير باران را امتحان كنيد

بازي زير باران يا حتي مسابقه در زمين‌هاي گِلي مي‌تواند بارها هيجان‌انگيزتر از وقت‌گذراني در يك پارك آبي باشد. بنابراين چالش چنين رقابتي را به‌عنوان يك تفريح كم‌هزينه امتحان كنيد.

14. فعاليت‌هاي هنري انجام دهيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.